YEDİGÖLLER

GİTTİK GEZDİK : YEDİGÖLLER MİLLİ PARKI ( 24 Ekim 2020 )

Yedigöller

Bolu öğretmen evinden erkenden kahvaltımızı yapıp Yedigöllere doğru yola çıktık. Parkın ziyarete en uygun zamanı nisan-kasım ayları arasıdır. Bölgede konaklama için bungalovlar ve kamp alanı mevcut. Daha önce gittiğimizde pek kamp yapan yoktu. Ama pandemi döneminde gittiğimizde aşırı bir kalabalık vardı. Kamp alanları dip dibe çadır şekline dönmüştü. Eğer gidecekseniz kesinlikle hafta arası gitmelisiniz. Hafta sonu adım atacak yer olmuyor. O kadar kalabalık oluyor ki araba park edecek yer kalmıyor. Bu bölgede kamp yapmak yasaktır tabelası olan yerlerde bile çadır açılmıştı.  Biz sonbahar fotoğrafları çekmek için gelmiştik. Biraz erken gelmişiz. Daha yapraklar sararmamıştı. Kasım ortaları bunun için daha iyi gibi. Bir gece kamp yaptık ve ertesi gün gelenler çoğalmadan yedigöllerden ayrıldık.

yedigöller

gittik gezdik

1642 hektar büyüklüğündeki Yedigöller Havzası, 1965 yılında milli park olarak korumaya alınmıştır. Havza kayan kütlelerin vadilerin önlerini kapatması sonucu oluşan, yüzeysel ve yeraltı akışlarıyla birbirine bağlı, kuzeyden güneye 1500 m. mesafede sıralanmış 7 gölden oluşmuştur. Milli park içindeki “Köyyeri” mevkiinde yeni Bizans dönemine ait bulunan kalıntılardan, eski dönemlerde bölgenin bir yerleşim yeri olduğu anlaşılmaktadır.

Yedigöller

Başlıca ağaç türleri olan kayın, gürgen, meşe, kızılağaç, akçaağaç, karaağaç, titrek kavak, sarı ve kara çam, köknar, fındık, ıhlamur ve dişbudak ağaçları yüksek boylu ve düzgün gövdelidir. Yaban hayvanlarından ayı, domuz, kurt, tilki, sansar, sincap, geyik, karaca ve tavşan ile kuşlardan yabani ördek, yabani güvercin ve keklik vardır. Milli Park sahasında 100’ün üzerinde kuş türü tespit edilmiştir.

yedigöller-pisagor ağacı

Yedigöller şelalesi

Milli park bünyesinde Büyükgöl, Seringöl, Deringöl, Nazlıgöl, Küçükgöl, İncegöl ve Sazlıgöl olarak 7 göl vardır. Bu göller aralarında 100 m. yükselti farkı bulunan iki plato üzerindedir.
Ortalama 780 m. yükseklikte olan platodaki göllerin en büyüğü Büyükgöl’dür.

Dilek Pınarı, şelale ve Pisagor ağacı milli park içinde görülmesi gereken yerler.

Büyük gölün kenarında çadır açtık.

İklimden dolayı çok farklı mantar türleri görebilirsiniz.

Buradan sabah çadırımızı toplayıp kahvaltı yaptıktan sonra Pazar günü olmasından dolayı fazla oyalanmadan yola çıktık. Bu sefer rotamız İznik Gölü oldu.